System rezerwacji pokoi hotelowych – jak zacząć oszczędzać

System rezerwacji pokoi hotelowych

[dropcap]J[/dropcap]eśli czegoś nie można znaleźć w internecie, to coś nie istnieje – jak prawdziwa jest ta myśl w dzisiejszych czasach. Internet opanował nasze życie, uzależnił od siebie wiele osób i z każdym dniem jest podłączanych do niego więcej urządzeń (z lodówkami i piekarnikami włącznie). Jednak jest to olbrzymie narzędzie, które pozwala przede wszystkim zaoszczędzić czas. Wyjeżdżamy na wczasy? Poszukujemy noclegu? Kilka kliknięć i pokój zarezerwowany – tak to wygląda od strony klienta. Jednak jak to wygląda od strony właścicieli hoteli?

Jaki system rezerwacji pokoi hotelowych można spotkać?

Liczba systemów oferujących rezerwację pokoi jest duża – można powiedzieć, że każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Systemy takie można podzielić na dwa rodzaje: pierwszym z nich są systemy oferujące rezerwacje pokoi na swoich serwisach. Idealnym przykładem takiego systemu jest dobrze znany wszystkim Booking.com™. Wchodząc na jego strony wyszukujemy interesujący nas hotel, następnie wchodzimy na jego ofertę, gdzie na stronie Booking.com™ dokonujemy rezerwacji. Kiedy nasz hotel posiada stronę internetową to zachęcając klientów do dokonania rezerwacji musimy zmusić ich do opuszczenia naszej strony i przekierować na stronę Booking.com™, gdzie mogą być wyświetlane również oferty z konkurencyjnych hoteli.

Drugim typem sposobu rezerwacji przez system rezerwacji pokoi hotelowych online są rezerwacje na stronie obiektu za pomocą wyskakującego okienka. Takie rozwiązanie proponuje między innymi Profitroom®, z którym nasz system S4H Hotel&Spa posiada integrację. Niezwykłą zaletą takiego rozwiązania jest fakt pozostania na stronie obiektu przez odwiedzającego. Oznacza to tyle, że możemy skupić się na promowaniu własnej strony, a ewentualna rezygnacja z oferty systemu rezerwacji pokoi hotelowych nie będzie miała wpływu na pozycję naszego obiektu w już wypracowanych sieciach social czy wyszukiwarkach internetowych.

Ile to kosztuje?

System rezerwacji pokoi hotelowych i sposób rozliczania za otrzymaną rezerwację jest już indywidualnym rozwiązaniem. Najczęściej spotykanym jest system prowizyjny, gdzie opłata jest liczona od kwoty rezerwacji dokonanej przez klienta. Jak każdy posiada on swoje wady i zalety. Na pewno osoba zarządzająca obiektem noclegowym w radością odnotuje fakt, że nie płaci ona nic jeżeli nie ma zamówień. W tym momencie dalsze przemyślenia schodzą na dalszy plan. Jednak co w sytuacji, gdy nasza oferta jest popularna, goście tylko czekają na wolne pokoje? Zaczynamy płacić. W zależności od podpisanej umowy od kilku do kilkunastu procent kwoty na jaką zarezerwował pobyt nasz klient. W takim  wypadku należy zastanowić się nad poszukaniem systemu oferującego możliwość rezerwacji online na zasadzie abonamentu – stała opłata miesięczna lub roczna może być znacznie niższa niż płacenie prowizji pośrednikom.

Jeden by rządzić nimi wszystkimi – channel manager.

Channel Manger to aplikacja pozwalająca na zarządzanie dostępnością pokoi oraz ich cenami w wielu kanałach sprzedaży. Jest to więc aplikacja, która pilnuje nam, aby nikt i nigdzie (w żadnym systemie rezerwacji pokoi online) nie zarezerwował nam już zajętego pokoju. Dzięki temu tylko w jednym miejscu dokonujemy zaznaczenia, który z pokoi jest wolny i jaka jest jego cena. Informacja ta jest rozsyłana do wszystkich portali rezerwacyjnych automatycznie, a gdy dany pokój zostanie zarezerwowany na jednym z nich to pozostałe strony zdejmują ten pokój ze swojej oferty. Rozwiązanie prawie idealne, a dostępnych channel managerów jest olbrzymia ilość. Każdy działa troszeczkę inaczej i tutaj pojawia się problem. Hotel posiada swoją aplikację do zarządzania obiektem, a sam program również narzuca pewien sposób wprowadzania cen i dostępności. Jeżeli w naszej aplikacji hotelowej cena pokoju jest uzależniona od ilości osób dorosłych i dzieci,a channel manager pozwala wyłącznie na wprowadzenie ceny za pokój to powstaje rozbieżność cenowa pomiędzy ofertą w hotelu a na stronie systemu rezerwacji.

Mało osób przez wyborem odpowiedniego systemu rezerwacji internetowej sprawdza czy ich program hotelowy może być powiązany z nim powiązanym. Dodatkowo channel manager przeważnie występuje jako opcja dodatkowo płatna co zwiększa koszt pojedynczej rezerwacji.

System rezerwacji pokoi hotelowych zgodny z programem.

Najlepszym rozwiązaniem pod względem technicznym jest posiadanie systemu rezerwacji pokoi hotelowych napisanego przez firmę, która jest autorem oprogramowania używanego w recepcji. Takie rozwiązanie pozwala na znaczne obniżenie kosztów i bezproblemowe wymienianie się informacji pomiędzy systemem rezerwacyjnym a programem hotelowym. Dodatkowo w takim wypadku istnieje możliwość takiego przerobienia systemu rezerwacji, który będzie indywidualnie dopasowany do wymagań hotelu. Jest to możliwe, ponieważ firma posiada kod obu programów.

Już wkrótce ruszają testy systemu rezerwacji pokoi hotelowych firmy S4H. Mamy nadzieję, że przypadnie on do gustu naszym klientom. Jak tylko zostanie on dołączony do naszej oferty natychmiast Państwa poinformujemy. 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *