Program dla restauracji – dla firmy i klienta

[dropcap]K[/dropcap]ażdy program komputerowy to wiele godzin przeznaczonych nie tylko na samo programowanie. Samo zaprojektowanie aplikacji, jej funkcji, rozmieszczenia przycisków i elementów graficznych jest pracochłonnym zadaniem. Dodatkowo aplikacje, które mają pracować na twoją firmę i być niezawodne (np.: program dla restauracji) muszą spełniać pewne określone wymagania.

Dobry program dla restauracji, czyli…

Skupmy się więc na przytoczonym już przykładzie aplikacji dla restauracji, a więc narzędzia bezpośrednio odpowiedzialnego za dokonywanie i realizowanie zamówień i rozliczanie klientów Twojego lokalu gastronomicznego. Oczywistą rzeczą jest, że najczęstszy kontakt z programem będzie miał kelner, którzy najczęściej nie obsługuje tylko jednej osoby. Z jego perspektywy najważniejszym jest możliwość szybkiego, wręcz indukcyjnego wprowadzania zamówień, jakie otrzymał od klientów. Wpływ na to ma ułożenie przycisków na urządzeniu POS (ang.: Point Of Sale) i kolejnych czynności jakie następują po wybraniu danego produktu. Ponieważ człowiek jest wzrokowcem warto zadbać o rozróżnienie poszczególnych kategorii i produktów na przypiski o różnym kolorze. Następnie dokonujemy wyboru odpowiednich ilości produktów, dokładamy dodatki lub łączymy zestawy. Informacje takie muszą być wykonywane za pomocą jak najmniejszej liczy kliknięć, a sam program dla restauracji musi być na tyle „inteligentny”, aby przewidywać kolejny ruch i proponować np.: wartości ilościowe jakie należy podać.

Nie zapominajmy, że sposób w jaki muszą zostać wprowadzone dane powinien być czytelny nie tylko dla samego kelnera dokonującego wpisu, ale przede wszystkich dla kucharza realizującego zamówienie. Chcemy przecież dostarczyć produkt zgodny z oczekiwaniem klienta.

Klient i jego część programu dla restauracji

Można zadać sobie pytanie, w którym momencie klient ma styczność z programem do obsługi restauracji. Odpowiedź jest niezwykle prosta: cały czas. Odbywa się ona za pomocą bardzo wyrafinowanego interfejsu: kelnera. Często przecież zdarza się, że klient podchodzi do kelnera stojącego przy urządzeniu POS i che otrzymać fakturę do rachunku, podzielonego na wiele części, dodatkowo zamówi kilka dań na wynos i prosi o sprawdzenie jeszcze kilku rzeczy. Kompleksowa obsługa klienta i szybkie odpowiedzenie na jego pytania sprawi, że klient zostanie doceniony i zaspokojony odpowiednią ilością informacji.

W tym momencie tylko program dla restauracji, który został zaprojektowany przez firmę z dużym doświadczeniem może spełnić te oczekiwania. Nie trzeba udawać się na zaplecze, wystukiwać dodatkowo rachunku na kasie fiskalnej  i pilność stanów magazynowych – wystarczy, że posiada się odpowiednią aplikację.

Jeżeli ktoś szuka właściwiej aplikacji dla swojej restauracji powinien zapoznać się z ofertą firmy S4H, której programiści stworzyli nie tylko prawdopodobnie jedną z pierwszych aplikacji do obsługi sprzedaży w restauracji, ale również dostosowali swój produkt (http://www.s4h.pl/oferta/s4h-pos.html) do wymagań poszczególnych firm.

Podsumowując: program dla restauracji lub innego lokalu gastronomicznego powinien być wybierany z głową i przy udziale osób, które będą na nim pracować.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *